Sabtu, 16 April 2011

tulang belakang hospital / klinik

MLT .. is stand for MEDICAL LABOTARY TECHNOLOGY. Bukan MLTR ya.. [ micheal learn to rock ].. kenapa aku nak cita pasal MLT nih??.. sebab…..

- First, inila masa depan aku.. MLT wannabe..
- 2, sebab aku nak truely in love dengan benda ne..
[ walaupon dah masuk 3 sem aku study benda ni, aku still kurang minatla.. sori MLT -.-‘’
- 3… urm, sebab aku BOWSAN. Ngeee..

hadapan kolej
Ni la kolej aku. KSKB [ kolej sains kesihatan bersekutu ] .. kat kolej ne ada 3 course je.

-medical assistant
-nurse
-medical laboratory technology

Actually, dulu aku student uitm. Biasalakan tukar2 kolej ne..tp 1sem ja , ngee.. oleh sebab ayahandaku terhingin sangat nak anak dia study NURSING kat MASTERSKILL.. sp tak kenal MS??.. the best swasta medical college. Bagi aku la..tapi, sebab masalah kewangan, terkuburla impian ayahandaku mahu ada anak kerja medical.. [ gara2 abang dan kakak ku tanak jadi doctor ]

Then, karana cintaku pada ayahandaku..aku pun apply spa [ suruhanjaya perkhidmatan awam ]-benda ne macam dah jadi kemestian bagi semua graduasi2 o student yang nak position dalam kerajaan..

Ada 5 pilihan, ke 4 4 pilihan aku semua berkaitan polis, kastam, segala2 yang lasakla.. time tu aku xnampak pun ‘jururawat’… urm.. MLT??? Pun bolehhhh…~


Dan, disebabkan keberkatan doa ibunda tercintaku, yang sentiasa doanya termakbul pada kejayaan anak2nya, Alhamdullilah.. ~ ku dapat surat tawaran daripada SPA. Sekali apply je terus dapat. Abang kakak aku dah nak masuk 4 5 6 kali apply mende nih tapi tak dapat. Belum rezeki la kan. Dan ni memang rezeki akula. Thanx to mom, n mostly to Allah the almighty. (:

*Antara subjek2 yang aku study.


 Sitologi perubatan
 Histopatologi
 Parasitologi perubatan
 Mikrobiologi perubatan
 Biokimia
 Hematologi
 Imunohematologi

tanak bebel banyak2, antara yang berkaitan dengan hidupku sebagai pelatih mlt.

 labcoat kami. tett! hehe.. uniform lelaki XXL oe.dh macam labcoat dh :)

 sem1, belum ada uniform g..nak ayu, pakaila bju kurong (:

ne sem2, dh ada uniform, bertudung hijau (:

masuk sem3, pakai tudung biru pulak..2nd year dh (:

time amali, siap pegang mulut guna glove pulak tu.. eiuu~ hihi.. belum start amali la..

tyme nih, dinner sem1..gambo dengan 1 of taiko kelas kami (:

 ni dinner sem2, dekat hotel penview.. sem3? mlsla nk join..(:

 1/3 dari budak kelas kami.

1/4 budak kelas aku gak. kelas aku da 124 org student tauu~ hihi.. (:

laz, one of view dari kolej kiteorg.. cantik kan langit tu.. (:

dah. tu ja. (:
*lau da soalan nak tye psl SPA o KSKB atau kolej2 kesihatan yg lain, tikan je komen/soalan kt bawah ne.








Tiada ulasan: